Julekrybbefigurer og manglende service

En anden inspirerede mig egentlig i sin tid til, at Jesusbarnet, de vise mænd m.m., var hvad jeg manglede i min samling af Juleting! De har nemlig ikke været her før…. Jeg gik endda så langt, at jeg fandt hendes figurer på nettet. Men så skete der aldrig mere …..FØR idag!

Jeg var en tur i Super Best, og jeg havde betalt mine varer, da jeg spotter den her æske bag kassedamen! Spørger hende, hvad det var for noget. Med vanlig “entusiasme” og “kundepli” svarer hun:

Sådan noget Julenoget!

Så langt var jeg ligesom også i mine betragtninger!! Jeg mener, hun skulle vel være interesseret i, at sælge noget og havde der været bare lidt ved hende – det var der ikke – havde hun vel selv tilbudt mig at se den! Men nej, det måtte jeg selv spørge om, og hun kunne dårligt slæbe sin tunge bagdel op af sæddet for at hente den. Den var kun ovre på den anden kasse, som var ubenyttet, så I kan selv regne ud, det var ingen dagsrejse! Men så blev jeg jo besværlig, for så ville jeg vide, hvad den kostede – oh, gys – så skulle hun også bevæge sig for at finde ud af det! Det gjorde hun, med et lidende udtryk i ansigtet! Hold op, hvor er det bare for dårligt! Hun skal været glad for, at det ikke er min butik hun er ansat i, og jeg kan også finde på at skrive til dem om det, for hold op, hvor er servicen dårlig!

Da jeg så skulle betale i kiosken, bliver jeg mødt med den her unge mand, der står og læser og dårligt gider kigge op!!! For hede hule o.s.v…..!!!! Nå, men hvorom alting var, så fandt de her – synes jeg – meganuttede figurer mig, og kom med hjem – ville du kunne have stået for dem?

Krybbespilsfiguer

15 tanker om "Julekrybbefigurer og manglende service"

  1. Pingback: Deborah’s » Blog-arkiv » Kan du huske? - Superbest!

  2. Pingback: Deborah’s » Blog-arkiv » Nissen til far

  3. Pingback: Deborah’s » Blog-arkiv » Jeg fik den sidste…..

  4. Pingback: Deborah’s » Blog-arkiv » Yndlingsnisser

  5. Jane – Jeg ville aldrig gå SÃ… drastisk til værks! Men det er jo smag og behag! At de fortjener at blive “rystet igennem” er en anden sag! Jeg vil så sige, at FAKTA altså er et lavprisvarehus, og derfor kan man ikke forlange det vilde, men som minimum må man da kunne komme til at betale. Deri er jeg ganske enig med dig, og det er rigtigt, der er sløvsind på den konto i den Fakta, du og jeg benytter! Det virkede her for nyeligt ellers som om, de var ved at få styr på det, men det var kun kort – oprydning og den slags også! Men i Gova, skal der dælme være “andre boller på suppen” og det skal jeg love dig, de også får at vide! Jeg gør det så bare på en anden måde end dig. Din er muligvis mere effektiv, men nu kan jeg jo altid hænge dem ud her!! 😀

    Lene – Ja synes de har det kæreste udtryk! 🙂

    Fr. Møller – Jeg har boet i noget tilsvarende engang, så pladsmæssigt, kan jeg såmænd godt følge dig! Så må man begrænse sig, og først for står ikke en “Julekrybbeting” – that’s for sure! 😮

    Jamen du kan tro, jeg skal skrive til dem, og jeg skal også lade jer vide, hvad der sker. Det er simpelthen for sløvt og for dårligt.

    Deborah er i høj grad mit rigtige navn!! 🙂 Og det er lidt sjovt, du nævner det med udtalen og din farmors søster! Jeg har nogen veninder (tvillinger), og deres mor udtaler også som det. Iøvrigt har jeg også et mellemnavn – Angela! Normalt udtaler jeg selv på den anden måde, men jeg har ikke noget imod den anden. Det jeg først går “i koma” over er, hvis folk kalder mig Debbie!!! x( Det kan jeg ikke fordrage! Men other than that, så er det fint nok begge dele:)>-

  6. Jeg kunne snildt have ladet dem stå! Jeg bor på 48 kvm – her skal ikke mere “tingeltangel” til end højst nødvendigt – og da især ikke noget, der kun bruges tre uger om året og resten af tiden bare tager plads op.

    Men at de er søde – det medgiver jeg gerne :-).

    – Deborah, jeg synes ærligt talt, du skal gøre alvor af at kontakte butikken omkring uengagerede medarbejdere! Det er fint med mig, at der er god beskæftigelse, og store børn og studerende kan tjene deres egne penge. Men vi er ved at være derhenne, hvor vi lader dem komme sovende – og i hvert fald gabende – til det. Det kan vi som (forbruger)samfund jo ikke være tjent med!

    – Og nåja – nu jeg er her alligevel. Jeg formoder, Deborah er dit “rigtige” navn”. Hvordan udtaler du det hverdag. Det almindelige i vore dage er jo den engelske udtale – med tryk på første stavelse. Men min farmors søster – model 1900 – hed Deborah til mellemnavn – og det blev udtalt De’borah!

  7. Lis – Velkommen til, jeg husker ikke, at du har “sagt noget” før 🙂 Håber du finder i din Super Best :-\ Den dårlige service, er jeg så ikke alene om at blive irriteret over. Vi må brokke os :-@ , og forhåbentlig lytter de, og gør det så forhåbentlig bedre – jeg vil ihvertfald sige det! Så har jeg gjort mit!

    Tina Poulsen – Som jeg lige har skrevet til Lis, så får jeg også knopper x( af den manglende service og kundepleje! De skal få, skal de! :-w

    Maggie – Jeg kunne slet ikke stå for dem, og det kan jeg jo så forstå, der er andre, der heller ikke kan 😉 Håber du kan få nogen også – dejligt at være til inspiration :d

    Kaja – Dejligt, at du også fik et sæt! =d> og tak for kompliment med vægttabet. Ja det er dælme dejligt!! Ikke det letteste her i Julemåneden, men det er jo ligesom Jul hvert år, så det kan man ikke bruge som undskyldning – og man snyder jo kun sig selv, hvis man gør :^o

    Helle K. – Ja, gør du da det – fik du nogen? Hope so 🙂

  8. Når jeg i den grad bliver “ramt” af dårlig service i en forretning, går jeg lige i totterne på vedkommende. Spø’r om hvad HUN ville sige til at blive behandlet så arrogant (og hvis det var i SUPER BEST) “i sådan en “FIN” forretning. DET er for dårligt, og det her står jeg ikke model til.
    Her har du en pen og et stykke papir hvor du kan skrive dit navn og personalenummer på, og her har du MIT visitkort. Og bare for at gøre det klart: At hvis dette var MIN forretning, er jeg alvorlig bange for at du kom til at se dig om efter et andet job.

    Hvad er navnet på din Chef?? Der VIL bliver skrevet en rapport på denne incident. Det her er der ingen der kan være tjent med. Og jeg HVISKER ikke.
    ………………….
    Alternativ: Jeg er ikke tilfreds med denne betjening. Må jeg tale med din chef.

    Begge alternativer er lige gode, de gi’r POTE. Og det er sidste gang den dame er arrogant over for dig længere. Det er DIG som er kunden og som betaler gildet. Man bliver husket meget længe efter sådan et scenario.

    Et par gange om måneden foregår der denne udveksling i Fakta hvor jeg køber gulerødder til hestene. Du ka’ tro jeg kan få dem i “galop.”

    Forleden stod der 20 mennesker i kø ved én kasse. Jeg havde 5 pakker gulerødder og ville gerne i stalden inden den lukkede.
    “Der er ikke andre” var svaret. VRØVL, sagde jeg, jeg har lige set 2 nede i den anden gang.
    Derefter tog jeg mit lille kamera frem, gik op ved kassen og begyndte at fotografere. Bad autoritært folk om stå så man ku’ se HVOR mange der var i køen.
    En kommentar fra en midaldrene herre: Det hjælper sgu ikke, lad være med at stresse hende. Jeg prøver ikke på at stresse nogen overhovedet, sagde jeg, blot vil jeg ha’ en kasse åbnet til nu. Dette er blot et indslag til Weekend Avisen.

    SÃ… skete der noget. Frygtelig hurtigt. Inden for 2 minutter var jeg ekspederet af en meget fidel fyr på ca. 18, og da jeg pakkede mine gulerødder ned, huskede jeg lige at vinke til den “tålmodige herre”, som nu stod nr. 10 i køen. Sagde De at det ikke hjalp????Spurgte jeg venligt med et smil. Jo,da. Der kan de se. Og god fornøjelsemed ventetiden.
    Efterhånden kender de mig så godt, at de kommer “frivilligt” og åbner en kasse mere, når HAVGASSEN er i farvandet.

    Eller, hende med den tykke bagdel du fortalte om: Ja, det bli’r jo ikke lettere at rejse sig som årene går, vel?? Den ér STYG- men den virker.

    Det var så min LILLE kommentar. Dårlig behandling finder vi os ikke i. BASTA.
    Jane

    Vi er kunder, ikke dørmåtter.
    Jane

  9. Hej Deborah, nej hvor er de søde. Bare vores Super Best også har dem, jeg vil kigge.
    Forøvrigt tillykke med vægttabet, det er dejligt at få smidt nogle kilo.
    Hav en god dag, hilsen Kaja

  10. Ihh hvor jeg dog tit bliver ramt af samme frustrerende følelser som du!!!!!!! Servicen i ALTA, her i byen er bare SÃ… ringe… lade, sure, irriterede, opgivende miner fra en kassedame der arbejder i slowmotion og ikke værdiger een et blik. Og kassebonnen bliver rakt til een uden et sekunds øjenkontakt!!
    I byens kiosk er det samme smøre og det er til at få knopper af!!!
    Man skal ikke vælge sådan et arbejde hvis man ikke kan mande sigop til lidt øjenkontakt, smil og en lille “sludder” !! 🙂

  11. :)>- jeg ville også have taget dem med hjem, så de kunne slippe for den dårlige service i butikken- gad vide om min Super Best har julekrybben, så må jeg da have en magen til.
    Jeg har godt nok en hjemmelavet i saltdej, men den er jo ikke så fin som din.
    Hilsen Lis

Der er lukket for kommentarer.