Ny strategi og en ordentlig skalle!

girl_on_scaleopt.gif

Jeg har fundet motivationen og ja, ja jeg ved det godt, den kommer og går og det bølger lidt frem og tilbage. Det eneste, der ikke bølger nogen steder, er vægten. Godt nok ikke nedad siden sidst, men til gengæld har jeg til trods for mistet movtivation indimellem ikke taget et gram på siden sidst.

Den nye strategi hedder at sætte nogen delmål, for at nå lidt mere og have noget konkret at gå efter. Så målet er lige nu 8 kilo, som jeg troede, jeg kunne nå inden min fødselsdag. Det er vist lige ambitiøst nok, men så hurtigt som vel muligt. Mon ikke slutningen af august måske var muligt. Jeg vil ihvertfald forsøge, og er begyndt.

Jeg har fundet ud af, at jeg er nødt til at tage mig tiden til, at genvinde mit overskud, og lade være, at køre mig selv for langt ned. Når det sker, så mister jeg fuldstændig overblikket, og er simpelthen for udmattet til at tænke i de baner. Jeg er nødt til at holde mig til et max. antal dage i stalden, for ikke at køre død, hvor gerne jeg vil være der hver dag, så går den bare ikke, og ikke engang i perioder, for det bliver for meget. Det ved jeg jo godt – Note to self – så lyt dog for hulen :D Hermed lyttet og så er jeg spændt på, hvor hurtigt jeg kan smide de der 8 kilo, uden at lide. Jeg glæder mig!

8 tanker om "Ny strategi og en ordentlig skalle!"

  1. Det er rigtig godt at sætte delmål for sig selv. Så bliver det ikke så uoverskueligt. Faktisk er jeg i gang med det samme lige i øjeblikket – og mit delmål er også på ca. 7-8 kg. til at starte med.

    Held og lykke med det :-)

  2. Anette – Så kan vi jo se, hvem der når det først :D – Jeg tror, det gør det mere overskueligt.

    Leif – Tusind tak skal du have. Jeg vil gøre alt, hvad jeg kan :) Det skal dælme lykkes nu!

  3. Det er meget simpelt. Ikke noget hvidt brød, kartofler, smør, ris, pasta. Stort set alle fødevarer, der er hvide er fyldt med stivelse, der gør dårligt for slankekuren. Hvis man virkelig vil tabe sig, så spring et af måltiderne over og tyg tonsvis af tyggegummi. Hver gang du bliver sulten så tyg tyggegummi, eller hvis energien er der, løb en tur. På en uge er der raslet en masse tykke kilo af!!

  4. At springe et hovedmåltid over, er nok det dummeste man kan gøre, hvis man vil tabe sig, Natasja: Det får din krop til at tro, at der er “nød” og næste gang du indtager et hovedmåltid, vil kroppen forsøge på at omdanne det meste af måltidet til fedtreserver i stedet for at begynde at forbrænde.

    Det rigtige at gøre er at skære lidt ned på mængden af hovedmåltidet og i stedet spise seks gange i løbet af en dag.

  5. Natasja – Jeg ved ikke, hvor du har din usunde strategi fra, men det er ikke en, jeg har tænkt mig at følge. Du har selvfølgelig ret til at gøre sådan, men det bliver ikke her.

    Leif – Vi er så ganske enige! Sund og varieret kost i passende mængder og ingen sultekure her! Indlagt motion selvfølgelig!

  6. Pingback: Deborah’s» Blogarkiv » Blod på tanden - 1,7 kg

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Powered by sweetCaptcha


CommentLuv badge