Geanskaffelse og lidt ekstra

Igår kørte jeg en tur ud i verden for at finde nogen altankasser, som min veninde har købt i IKEA. Selvfølgelig var de udsolgt, og ingen anede om de kommer igen. Men jeg fik en vandkande, en rulledims til en altanpotte, og hynder (mørkeblå) til de nye altanmøbler. Iøvrigt er der bare dårlig service i IKEA. Jeg var kommet til at tage en udstillings bodyshampoo, så den måtte jeg ikke købe. Fair nok men ikke noget med, at nogen hentede en til mig. Det samme gjorde sig gældende for en bageform, uden stregkode. Kigger du efter stregkoder??? Men så skulle jeg bare ikke have. De var ikke særligt hjælpsomme. Dertil kom at jeg for over et halvt år siden meldte mig til IKEA Family, og således skulle få et bevis på det. Det har jeg heller ikke fået. Det var jeg så ikke den eneste, der ikke har. Men hvis man lancerer sådan et system med brask og bram og så højlydt som de gjorde, så skal skidtet da også fungerer. Nej det er ikke godt nok, ligesom de nye kasser er en rædsel at komme igennem. Jeg har fundet ud af, at jeg også skal have en CD-reol mere – evt. 2, og ville så have købt den igår, men den var alt for tung til, at jeg selv kunne bakse med det. Så jeg må allierer mig med en el. anden og få den bragt til huse.

Bagefter tog jeg en tur til Andersen Rideudstyr, hvor jeg jo var til fødselsdagsudsalg. Der købte jeg en supergod hårbørste til hestene. Den blev væk her fornyeligt, så jeg måtte have en ny, og så røg der lige et par gnubbere med i købet også, og en ekstra hovrenser kan også altid bruges. Nu bliver småtingene lagt i en toilettaske jeg har, så de ikke bliver væk. Så nu er jeg forberedt til de store Wellnessopgaver igen. Jeg havde faktisk en igår. Sugarbabe var til frisøren. Først var hun ikke uddelt begrejstret, og hun blev det heller ikke, men vi nåede til en form for forståelse og rykket blev den “meterlange” man. Nu ligner hun en galophest igen ;-)

5 tanker om "Geanskaffelse og lidt ekstra"

  1. Næh, der er ikke meget hjælp at hente i IKEA, køerne er – som regel – ulidelige… Et godt trick… de har åbent til 21.00 på hverdagsaftener og der er sjældent nogen derude midt i måneden efter kl. 19.00 ;)

    Og nej, jeg tjekker ikke om mine varer har stregkoder – er noget en del af en udstilling og kan varen ikke købes, så forventer jeg sandelig, at det fremgår tydeligt!

    Håber at du finder en villig, der kan hjælpe med cd reolerne…

  2. Suzanne – Jeg synes i det hele taget, at service er en mangelvare. Så ville jeg altså heller give måske 10 kr. mere pr. vare og så noget mere service. Problemet med den sene åbningstid er, at der orker jeg slet ikke sådan noget.

    Jeg skal nok finde hjælp til reolerne.

  3. Vi var derud påskelørdag ved 12:00 tiden og der stod kun to foran os. Vi havde regnet med, det ville være flere.

    Den ene kunne ikke finde ud af at ligge sine vare op på båndet med stregkoderne øverst og blev så sur på kassedamen over hun brugte for lang tid på at vende og dreje varerne for at finde stregkoderne så hun kunne scanne dem.

    Den anden kunne ikke huske koden til sit Dankort, så efter tre forsøg måtte hans kone prøve to gange med sit Dankort, før de fik betalt. Først da de havde betalt begyndte de at samle deres varer sammen, så vi andre kunne komme til.

    Ham bagved os, nåede at indkøbskøre sin vogn ind i mine ben tre gange, så skubbede jeg vognen ind i hans mave, hvilket han blev sur over og skældte mig ud. Når han nu ikke synes det er sjovt, hvorfor troede han så, jeg synes det ? Og det går jo ikke hurtigere, fordi han kører mig ned med sin indkøbsvogn

    Alt i alt synes jeg ikke, at var noget som man kunne tillade sig at klage til Ikea over, de kan jo ikke gøre for, at vi var så uheldige at havde imellem tre “lettere dumme” kunder.

    Vi har nu aldrig prøvet, at vi ikke kunne finde en medarbejder, men jeg har jo også butikserfaring, så der er nok nogle ting, som er helt naturlige for mig, som ikke er det for andre kunder. Og som gør, at jeg måske ikke har brug for hjælp i situationer, hvor andre har det.

  4. Tine – Dem og deres stregkoder! Det er jo ikke os forbrugere, der har bedt om dem, men når man så ikke lægger dem op, skal man jo ikke klage, hvilket jeg heller aldrig ville gøre. Jeg mener bare, at service er blevet en by i Sibirien, og man skal snart være glad hvis nogen overhovedet gider hjælpe, er man så heldig at finde nogen, der kan. At andre kunder ikke opfører sig ordenligt har jo intet med servicen i IKEA at gøre, og jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen med det, i denne sammenhæng. Min anke går på, at hende der skulle hjælpe mig, var uhøflig og nedladende og iøvrigt ikke til nogen hjælp overhovedet. Jeg går ikke på indkøb for selv at skulle gøre alt arbejdet ved kassen også. Nej det er ikke godt nok, og det kan være, du har et andet syn på det, fordi du har været på den “anden side”, men jeg mener ikke, det bør være umoderne at behandle kunderne med respekt og høflighed og HJÆLPSOMHED. Mine venner der bor i USA, var chokerede over manglen på service og kundepleje i DK, men nu er det krisetider, så kan det være det (måske) lærer det. Jeg lever i håbet. Iøvrigt prøv at læse Leif’s Posehistorie, så kan det være, du forstår, hvad jeg mener.

  5. Jeg forstår godt, hvad du mener, jeg har bare aldrig endnu oplevet at vi ikke har fået hjælp af kompetent personale i Ikea. Det har jeg så til gengæld i mange andre butikker og det har jeg også selv sagt fra over for.

    Till gengæld har jeg prøvet i en “snop-butik” at få at vide: “at det har du alligevel ikke råd til, så hvorfor spørger du om det ?”, bare fordi jeg ikke havde tøj af det “rigtige” mærke på, men det var blev så første sidste og eneste gang jeg satte mine ben i den butik.

    Jeg følte bare, at de negative ting, som vi oplevede under vores besøg i Ikea påskelørdag ikke havde noget med personalet at gøre, men at det i allerhøjeste grad var de andre kunder, der var årsagen til at det så alligevel blev en negativ oplevelse og at vi kom til at spilde en massetid i kassekøen.

    Nej, kunderne har ikke bedt om stregkoderne, men det har personalet altså helle ikke og mange af dem, som godt kan bruge hovedet selv- de findes faktisk stadigvæk – var helst fri for dem, men det ændre jo ikke på, at man som kunde ikke skal brokke sig over, at det går for langsomt, når man ikke slev gør noget for, at det skal gå hurtig for eksempel ved at lægge stegkoderne på ens vare så de er synlige. Eller at man først begynder at pakke sige varer sammen, efter man har betalt for dem.

    Eller som vi oplevede det i Ikea påskelørdag, at folk går over til “klar-dig-selv-kassen” og så klager over, der ikke er nogen til at gøre tingen for dem.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

WordPress Anti-Spam by WP-SpamShield