Den sunde frokost

Noget fik jeg da bedrevet i dag. Jeg fik lavet mig sund frokost. Næsten helt i tråd med 17-day diet. Det eneste, jeg sådan set ikke må få, når jeg nu starter forfra er ærterne. Men det fik jeg så i dag. Det er en opskrift, jeg bruger rigtig ofte og som jeg elsker. Oprindelig kun med icebergsalat, men idag prøvede jeg så at tilsætte noget spidskål, fordi jeg ikke havde ret meget iceberg. Det fungerede strålende, og kan sagtens være stand-ind en anden gang.

½ salathoved (evt. iceberg) her en blanding af iceberg og spidskål
1 spsk. rapsolie
1 løg
En “sjat” fine ærter (gerne frosne)
½-1 tsk. tørret timian – frisk kan selvfølgelig også bruges, men juster mængde
Eventuelt ½ dl vand
Salt og peber

Løget klares i olien sammen med timian. Salat og ærter (og evt. vand) tilsættes og alt dampes ved svag varme til salat m.m. er mørt. Smag til med salt og peber. Hvad jeg også synes smager godt, er at tilsætte en smule karry i starten. Men prøv dig frem uden først.

Laksen blev bare stegt i en smule olie og så var der serveret sund og lækker frokost.

4 tanker om "Den sunde frokost"

  1. Det er ét af mine yndlingsmåltider, du lige fik lavet dér. Uhm, jeg elsker fisk, både laks og andre – og jeg elsker spidskål m.m. Det må da være sund “fast food”, ikke?!

    • Jeg holder rigtig meget af laks, og også af fisk som sådan og spidskål er helt genial. Som du siger, det er “The ultimate fastfood” :)

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Powered by sweet Captcha

CommentLuv badge