Varm, varmere og varmest!

IMG_3468opt2_NorskDerby2015

Jeg startede med ikke at kunne sove, så jeg vågnede klokken 2 om natten og var vågen til klokken 4!”Great” når man i forvejen ved, at man får en lang dag. Så jeg var noget træt, da jeg så skulle op, men det var der jo ikke at gøre ved, og faktisk mærkede jeg væsentlig mindre til det, end jeg havde frygtet heldigvis. Toget til Nørreport og så Metroen til Lufthavnen – det er så nemt, så nemt. Undervejs havde jeg sludret lidt med min rejsefælle, træner Hanne Bechmann om, hvor vi skulle mødes. Det skulle endte med, vi skulle mødes lige inden securitytjek, men vi var kommet ind hver sin vej, så det endte med toldfri istedet. Og så mødte vi iøvrigt rigtig mange af de andre fra banen i lufthavnen, der også skulle med vores fly. Altid hyggeligt. Fra lufthavnen tog vi en togbus til Lysaker og så en vogn derfra.

IMG_3489opt2_NorskDerby2015

Og så ankom vi til banen efter at have nydt køreturen derop. Jeg begynder at forstå folk, der på nettet priser Norge sådan. Hold op, hvor er der smukt. Allerede ved indflyvningen kunne dette ses tydeligt. Jeg skal helt sikkert se noget mere af Norge på et tidspunkt. Nå, men vi smuttede ned til hestene først og kiggede og så gik dagen jo slag i slag, som den slags gør. Vores heste gjorde det fantastisk og fik en 3. og en 5. plads. Det lyder for udenforstående måske ikke som “det vilde”, men det er også noget med, hvor langt man er slået og mange, mange andre faktorer. Vi er godt tilfreds.

Dagens hovedløb var selvfølgelig Derbyet, og det var sejr til Træner Rune Haugen med hesten Quarterback (GER) og jockey Rafael Schistl for Team MK, som ses på fotos her. Jeg tog ikke nær så mange fotos, som jeg sagtens kunne have gjort, hvis jeg havde koncentreret mig om det kun, men jeg synes dagen gik på at nyde mit første besøg på Øvrevoll. Og det gjorde jeg bestemt, en mængde søde mennesker, en del jeg ser ofte, og så andre, jeg desværre ikke ser så tit og selvfølgelig alle de smukke heste og gode væddeløb.

Jeg ved godt, jeg skrev, at dagen på Klampenborg var varm. Og det var den. Men dagen i går på Øvrevoll slår det meste, jeg har prøvet. Det var kogende varmt, og der var stort set ikke en vind, der rørte sig. Jeg følte mig allerede mere end klam allerede, da jeg ankom, og fortrød bittert, at jeg ikke havde taget både deodorant, skiftesko og lignende ting med. Men det plejer jo at gå for nogle timer, men det gjorde det ikke der. jeg lånte en deodorant og klarede mig, men det er ikke rart, at føle sig usogineret til trods for, man stort set lige har været i bad. Nå, men det kunne jeg ikke ændre på, og jeg kan kun udlede af det hele, at jeg umuligt kan have været den eneste, der havde det mere end varmt. Alle stønnede og pustede og søgte skyggen så snart de kunne. Det var næsten mest synd for jockeys og heste.

The Kicker’s løb var dagens sidste og vi tog så afsted, og inden jeg var hjemme var klokken 22.30, så jeg er godt brugt op her i dag. Så nu vil jeg gå ind på min sofa, og blive der. Og som altid kommer der lidt mere herovre på et tidspunkt.

IMG_3486opt2_NorskDerby2015_2

3 tanker om "Varm, varmere og varmest!"

1. Pingback: Nok er nok nu! | deborah.dk

2. Pingback: Glædelig Jul og godt Nytår 2015 | deborah.dk

3. Pingback: Norwegian Derby Day 2015

Der er lukket for kommentarer.