Bunden er nået

Men at sige “når enden er god, er alting godt”, kan jeg langt fra. Jeg taler om reklamer på TV. Der er simpelthen ingen grænser for, hvor platte, ulækre og helt og aldeles frastødende de åbenbart skal være. Og når de ikke kan finde på andet, så bevæger de sig under bæltestedet på en så plat måde, at jeg er ved at kaste op. Sidste nye trend er produkter, der bevæger sig langt, langt under bæltestedet. Og var det så bare kondomer, men nej det er det ikke. Du er sikkert selv blevet konfronteret med latrinære reklamer midt i maden. Hvis de tror, de sælger på den stil, så må de tro om igen.

Om noget, så skal jeg nok sørge for, at undgå alle de produkter, der bliver reklameret for på den måde. Hjælp med at boykotte og skift kanal, så hurtigt du spotter en af dem. Det gør jeg ihvertfald. Er SÅ træt af det. Der var engang, hvor jeg godt kunne lide reklamer. De danske er blevet dårligere, og dårligere. Engang før alt blev fordansket kunne man på Discovery og National Geographic se engelske reklamer, som er mange, mange gange bedre. Gud hvor jeg savner dem!

0

4 thoughts on “Bunden er nået

  1. Hehe… jeg har faktisk studset mere end en gang over den med “anal kløe” men jeg har nu også tænkt den tanke, at det måske kan være med til at nedbryde nogle tabuer… for hvorfor er det okay at tale om snue i den ene ende, men ikke i den anden? 🙂

    Og så er jeg i øvrigt ikke det mindste sart, så det kan ikke ødelægge min appetit.

    0
    • Ja, der er vi jo så ikke enige. Det er lige netop den reklame, der var i mine tanker, og som fik mig til at fare i tasterne. Jeg synes, det er helt fair at have de problemer, men folk har altså før kunnet gå til lægen eller på apoteket og spørge til den slags. Jeg synes ikke, det er nødvendigt, at serverer den slags midt i maden eller aftenkaffen. Jeg er ihvertfald helst fri, ligesom den helt forfærdelige for onside.dk “stærkt vanedannende” – I think not 🙁

      0
  2. Jeg forstår fint, hvad du mener. Jeg kan ikke fordrage uappetitlige eller platte reklamer, men jeg holder meget af dem, hvis de er intelligente og sjove. Jeg er ved at lave en lille “the best of…” samling på min blog – men de fleste af reklamerne er ældre sager. Måske var man bedre til den slags før i tiden?

    0
    • Mia, jeg tror det er noget med at man i DK synes man må og kan ALT. Jeg er absolut af den mening, at fordi man kan, er det LANGT FRA sikkert, at man skal. Danmark er efter min mening blevet et land uden helt almindelig pli, god opførsel, sans for anstændighed og traditioner. Det afspejler sig desværre også i reklamerne. Om man var bedre til den slags ved jeg ikke. Reklamefolk og marketingsfolk får formentlig den samme uddannelse som for 10 år siden, men der skal nok meget til at vi “bide på”, og nu ser det så ud til at de tror, at jo plattere jo bedre. Den holder ikke i mit hoved.

      0

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.