Indpaking gives ikke!

Forleden var jeg nede i byen og handle. Jeg kommer forbi den her ellers ret søde butik, der har både stort og småt, og mange søde ting. Jeg finder et par meget små og ikke særligt dyre ting, men jeg skal bruge dem til en gave. Så da ekspedienten endelig lægger sin mobiltelefon og taler med mig, spørger jeg, om jeg kan få pakket ind. Det kan jeg ikke, når beløbet er så lille og det er på udsalg! Undskyld jeg spørger, hvad har det med sagen at gøre? Et kan hun være helt sikker på. Med sådan en behandling så handler jeg der ikke en anden gang, hverken noget dyrere eller i det hele taget.

Nu var jeg så i dag i en anden butik. En herretøjsforretning, hvor jeg havde købt noget undertøj til far, og trøjen skulle så retur. Intet problem. I det hele taget en butik, hvor man følte sig rigtig velkommen og godt behandlet. Det fortalte jeg, og fortalte dem ovenstående historie, og spurgte dem, om det var mig, der var underlig eller hvad? Det mente de bestemt ikke, og synes også, at det må være helt naturligt, at man giver den service. Men de sagde, at de havde hørt, at også Magagsin praktisere det nu. En meget kedelig trend synes jeg. Hvad synes du?

0

4 thoughts on “Indpaking gives ikke!

  1. Jeg synes også, at det er en underlig holdning til god service og gaveindpakning – for man kan da ikke skelne mellem små og store ting og ting til almindelig pris i forhold til udsalgspris; m.h.t. om de har “ret” til at blive pakket ind i butikken eller ej…
    Og når man får god service, har man naturligt nok lyst til at købe noget i butikken en anden gang, og måske endda noget dyrere næste gang, så sådan en ekspedient/butiksejer går da glip af noget ved at være sådan.
    Jeg kender godt “Tea for Two” – har været der en enkelt gang for flere måneder siden – har heldigvis ikke oplevet det du gjorde og fik en god service, men bad heller ikke om at få pakket noget ind, da jeg ikke købte noget, der skulle gives som gave.

    0
    • Det var da heldigt 🙂 Nej man kan nok være mere eller mindre heldig. Først tog det hende noget der ligner 5 minutter at få smidt telefonen, så hun i det hele taget havde tid til at betjene mig, og dernæst efter så indpakningstingen. Det var ikke ligefrem et godt indtryk. Og nu kommer jeg ikke igen. God weekend til dig.

      0
  2. Nu er jeg jo ikke helt upartisk, når jeg selv har en butik, men selvfølgelig får man da pakket ting ind, hvis man be’r om det… Jeg går ind for god, gammel købmandsskik og god service… 🙂

    0
    • Mia, vi er ganske enige 🙂 – Jeg har også min helt klare holdning til dårlig service. Så handler jeg der bare aldrig mere. Så kort er det. Rigtig god weekend til dig.

      0

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.